Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Ποιο θεωρείτε το πιό αντιπροσωπευτικό album;
 
< Σεπτέμβριος 2017 >
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Share

Facebook MySpace Twitter Digg Google Bookmarks 
Έχουμε 64 επισκέπτες συνδεδεμένους

PDF Εκτύπωση E-mail

Συνέντευξη στην Ειρήνη Προμπονά

Ράδιο Έκφραση 92,4


Θεοδοσία καλησπέρα! Μίλησες πριν αρχίσει η συνέντευξη, για κάποιες συμμετοχές που έχεις κάνει εκτός από τις δύο προσωπικές σου δισκογραφικές δουλειές τον «Ύποπτο κόσμο» και το «Κόκκινο», για μίλησε μας λίγο για αυτές.
Συμμετείχα με τους Πυξ Λάξ στον τελευταίο δίσκο του Γιώργου Μίχα.

«Πέρα απ’ το όνειρο»;
Ναι! Και έκανα μια ωραία συμμετοχή με τους Mode Plagal πριν από ένα διάστημα. Αλλά πέρα από αυτό εντάξει όχι και πολλά άλλα.

Πάντως διατηρείς έτσι ένα απόμακρο ύφος θα το έλεγα από τα δρώμενα που παίζονται γενικώς στην μουσική σκηνή του τόπου. Δηλαδή εμφανίζεσαι κυρίως όταν έχεις να πεις κάτι ή για κάποια παράσταση ή κάποια δισκογραφική δουλειά και δεν απασχολείς πολύ θα λέγαμε τα μέσα μαζικής ενημερώσης γενικότερα. Είναι έτσι ή απλά εγώ έχω αποκομίσει αυτήν την ιδέα;
Τι να σου πω, δεν θεωρώ ότι μπορώ να έχω κάποια σχέση με τα μέσα μαζικής ενημερώσεις ως Θεοδοσία. Ως η Θεοδοσία Τσάτσου που θα κυκλοφορήσει κάποιο δίσκο θα παίξει κάπου, τότε ναι.

Όταν υπάρχει λόγος δηλαδή εμφανίζεσαι και αυτό είναι και το ουσιαστικό της όλης υπόθεσης θα λέγαμε;
Ναι!

Έχεις ζήσει χρόνια στην Θεσσαλονίκη, όπως ξέρουμε. Τώρα αυτό το καιρό που βρίσκεσαι;
Τα τελευταία 3 χρόνια πηγαινοέρχομαι πολύ στην Αθήνα και έχω πάρει μια απόφαση, να ζήσω τώρα εκεί για ένα διάστημα και να αρχίζω να γνωρίζω την μεγαλούπολη με έναν άλλο τρόπο, γιατί χρειάζεται που και που αυτό.

 

Πως σου φαίνονται οι διαφορές; Είναι μεγάλες σε σχέση με την Θεσσαλονίκη; Σου λείπει η Θεσσαλονίκη;
Είναι τεράστιες οι διαφορές, αλλά ταυτόχρονα κερδίζεις και κάτι άλλο σε μια πόλη σαν την Αθήνα. Υπάρχει τόσος πλούτος έκφρασης και προσπάθειας και καλλιτεχνικής έκφρασης, που στην Θεσσαλονίκη, ενώ γεννιέται εδώ πέρα, ενώ από εδώ πέρα βγαίνει κατά κάποιο τρόπο, δεν μπορεί να συντηρηθεί και να μας έχει και εμάς λίγο ευτυχισμένους που θέλουμε να εκφραζόμαστε.

Ουδείς προφήτης στον τόπο του δηλαδή που λένε;
Ναι, αλλά δεν την αφήνω την Θεσσαλονίκη…

Είναι έρωτας αυτή η πόλη, όπως και να το κάνουμε, όταν έχεις ζήσει κάποιο χρονικό διάστημα. Είπαμε για έκφραση τώρα και από όσο έχω συμπεράνει έτσι από τα τραγούδια σου, πειραματίζεσαι με τους ήχους, με τους στίχους και έχω την εντύπωση πως κάπως έτσι λειτουργείς και εκτός μουσικής, πιο προσωπικά θα λέγαμε στην ζωή σου γενικότερα. Ποια είναι η κινητήριος δύναμη όμως στην σύνθεση και στους στοίχους, τι είναι αυτό που σε παρακινεί να συνθέσεις, να γράψεις;
Όλα και τίποτα! Δεν είναι κάτι που μου συμβαίνει επίτηδες, είναι κάτι που μου συμβαίνει συνεχώς στην ζωή μου, δηλαδή από μικρή ηλικία με κάποιο τρόπο συνέθετα πράγματα, είτε αυτό ήταν χορός, είτε θέατρο, είτε τραγούδι, δηλαδή αισθανόμουν μια ελευθέρια στο να κάνω αυτό που θέλω εγώ, ακόμα και αν μου το μάθαινες εσύ με κάποιο τρόπο. Οπότε αυτό με έβαζε σε μια διαδικασία σύνθεσης και αποσύνθεσης συνέχεια στην ζωή μου, όποτε μου είναι κάπως προσεγγίσιμο, αν όχι εύκολο, να γράψω ένα τραγούδι, τώρα ας πούμε, έτσι στα ξαφνικά χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος, απλά η επαφή.

Δεν είναι δηλαδή κάποιο συναίσθημα συγκεκριμένο που μπορεί να το προκαλέσει;
Συναίσθημα υπάρχει πάντα μωρό μου, πίτα στο συναίσθημα είμαστε, είτε από κάτι άγριο, είτε από κάτι τρομερά όμορφο. Το συναίσθημα δεν μας αφήνει ούτε για πλάκα, ας πούμε, οπότε αν το εμπιστευτείς και ξέρεις ότι είναι εκεί, ανά πάσα στιγμή η δημιουργικότητα πια, είναι αυτό που θα το βγάλει προς τα έξω.


Θα βρεις τον τρόπο να το εκφράσεις δηλαδή;
Ναι! Και όταν το δεις θα πεις: τι είναι αυτό τώρα; Περνάς μετά σε μια άλλη κατάσταση.

Σωστό! Έτσι και αλλιώς ένα κυρίαρχο συναίσθημα νομίζω και κινητήριος δύναμη πολλών πραγμάτων, είναι και ο έρωτας. Δεν νομίζω να σε βρίσκω να μην συμφωνείς με αυτό.
Ναι! Αυτό είναι το πρόβλημα όλων των ανθρώπων.

Όλου του κόσμου το πρόβλημα λοιπόν. Οπότε τι θα έλεγες να ακούσουμε «Του ερωτά την βραχνή φωνή»;
Εντάξει άμα θες.


Ακούσαμε λοιπόν «Του ερωτά την βραχνή φωνή», είμαστε ακόμη με την Θεοδοσία Τσάτσου παρέα στο στούντιο του ΕΚΦΡΑΣΗ 92.4. Μίλησε μας λίγο για το επόμενο τραγούδι που θα κλείσει αυτή την μικρή μας κουβέντα, λέγετε: Ωρίωνας, και που συμπεριλαμβάνετε;
Ο Ορίωνας συμπεριλαμβάνετε στην καινούργια δουλειά που θα κυκλοφορήσει τώρα και μπορεί να παιχθεί σήμερα, γιατί είναι και ένα τραγούδι, το οποίο παίζεται και στην ταινία του Γιάνναρη ο "Όμηρος" και είναι και το αγαπημένο μου τραγούδι.

Απ’ όλο το cd δηλαδή;
Απ’ όλο το cd!

Είναι μουσική, σύνθεση δική σου δηλαδή;
Ναι! Μαζί με τον Πώλ Στεφανίδη στην μουσική.


Ωραία! ‘Ήθελα να σε ρωτήσω κάτι τελευταίο, έτσι μιας και βλέπω ότι το συναίσθημα που λέγαμε πριν, κυριαρχεί, είναι πίτα όπως είπες μέσα μας γενικότερα. Ποιο θα ήταν ένα ιδανικό μέρος για να δώσεις μια συναυλία; πως το φαντάζεσαι και με τι περιεχόμενο;
Μια συναυλία μπορεί, δεν ξέρω, κάπου στην φύση θα ήθελα.

Είσαι άνθρωπος τις φύσης απ’ ότι καταλαβαίνω;
Ναι! θα ήθελα κάπου στην φύση και μακριά από τα κλειστά μέρη γεμάτο κάπνα, κάπου που να είναι ωραία, αλλά ιδανικές συνθήκες είναι αυτές; Όχι, θα ήθελα στάδιο με πολύ καλό ήχο. Να γουστάρω!

Με πολύ καλό ήχο λοιπόν και περιεχόμενο;
Τι εννοείς;

Τα τραγούδια θα ήταν δικά σου και τι θα έβαζες ακόμα από άλλους καλλιτέχνες που αγαπάς; Μίλησε μας λίγο και για αυτό ακόμα.
Θα έβαζα οπωσδήποτε Prince και διάφορα άλλα τραγούδια, τα οποία θα τα διασκεύαζα, με κάποιο τρόπο. Δηλαδή βουτάω στην μουσική και αφήνω αυτήν να με πάει κάπου, όπου αυτή θέλει.

Πάντως με το είδος του λαϊκού τραγουδιού, έτσι που επικρατεί στην Ελλάδα, δεν έχεις ασχοληθεί ακόμα;
Ακόμα όχι αλλά…

Είναι όμως στις προθέσεις σου, θα σε ενδιέφερε κάτι τέτοιο; θα το προσπαθούσες έτσι για πείραμα;
Γιατί όχι. Αλλά τι θα πει λαϊκό; Μήπως έχουμε μπερδέψει τις έννοιες;


Δώσε εσύ τον ορισμό τον δικό σου.
Θέλω να πω ότι το λαϊκό, είναι αυτό που λέμε Blues, είναι και Funky, είναι και όλα, είναι πως θα το πεις, είναι αν εμπιστευτείς απόλυτα την δική σου φάση και δεν χωθείς σε αυτό που λέμε "πρέπει να βγεις έτσι για να πουλήσει, πρέπει να μοιάζεις την τάδε". Αν εμπιστευτεί ο καλλιτέχνης την δική του κατάσταση και δεν εμπλέκεται με το τι πρέπει, ίσως να ακούγαμε και το καινούργιο λαϊκό.

Λίγο να εξελιχθεί το είδος διαφορετικά θα λέγαμε δηλαδή;
Ας εξελιχθούμε εμείς και όλα τα άλλα θα εξελιχθούν μαζί μας.

Πάνω από όλα, εκεί βρίσκετε, να εξελιχθούμε πρώτα εμείς και μετά εξελίσσονται και τα υπόλοιπα γύρω μας. Θεοδοσία να σε ευχαριστήσω για αυτή την μικρή κουβέντα που είχαμε εδώ στον ΕΚΦΡΑΣΗ 92.4.
Και εγώ!

Εύχομαι να πάνε όλα καλά και στην σημερινή συναυλία, άκουσα ότι πήγε πολύ καλά χθες έτσι κι αλλιώς.
Ναι! Ναι!

Ωραία, οπότε σου εύχομαι ότι καλύτερο και για την καινούργια σου δισκογραφική δουλειά.
Ευχαριστώ!

Εμείς θα ακούσουμε τον Ωρίωνα μέσα από αυτό και έτσι θα κλείσουμε αυτήν την κουβέντα. Να είσαι καλά και θα τα ξαναπούμε.
Ok! Γεια!